Õppimine kõrgkoolis (DTI6001.DT)
space
Õppeaine kood
DTI6001.DT
vana ainekood
Õppeaine nimetus eesti k
Õppimine kõrgkoolis
Õppeaine nimetus inglise k
Studying at the University
Õppeaine maht EAP
6.0
Kontrollivorm
arvestus
2023/2024 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
2024/2025 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
Kujundada valmisolek kõrgkoolis õppimiseks ja luua võimalused koostööks ja iseseisvaks õppimiseks läbi akadeemilise kirjutamise, infootsingu ja digipädevuste kujundamise. Toetada võimekust mõtestada digitaalsete tehnoloogiate rolli tänapäeva ühiskonnas.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Digipädevused: ülevaade õpikeskkondadest; sotsiaalmeedia roll õppimise toetajana; koostöökeskkonnad ja veebirakendused; ideekaardid, mõistekaardid ja infograafika; esitluste koostamine; digipädevuste hindamine; e-portfoolio.

Õpioskused: ülikooli õppekorraldus, õppimise planeerimine, ajajuhtimine, eksamiteks ja arvestusteks ettevalmistumine, välisõpingute võimalused.

Kirjalik- ja suuline eneseväljendusoskus: akadeemiliste tekstide liigid ja kirjutamise põhimõtted; teadusartikli struktuur ja sihipärane lugemine; akadeemilise teksti keel ja stiil; konspekteerimine; üliõpilastööde vormistamine; esinemine ja ettekannete tegemine.

Infootsing ja allikatele viitamine: infoallikate liigid; otsingumootorid ja päringute sõnastamine; teaduskirjanduse andmebaasid; allikate usaldusväärsuse hindamine; allikatele viitamine.

Digitehnoloogiad ja nende roll ühiskonnas: ülevaade instituudi akadeemilistest suundadest ja nende tegevusest; digitehnoloogiate seosed ülikooli fookusvaldkondadega.
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
- valdab õppetöös kasutatavaid õpikeskkondi ja oskab kasutada õppetegevust toetavaid tehnoloogiaid;
- oskab luua korrektselt vormistatud akadeemilist teksti kasutades sobilikke infoallikaid;
- oskab kasutada kriitilise mõtlemise, lugemise, kirjutamise meetodeid ja strateegiaid, analüüsida argumentide sisulist külge ning esitada oma seisukohti nii suuliselt kui ka kirjalikult;
- oskab enese õpinguid planeerida, end ja oma võimalusi analüüsida ning nendest lähtuvalt oma valikuid teha;
- teab digitehnoloogiatega seotud teadus- ja arendustegevuse suundasid ning oskab arutleda digitehnoloogiate rakendusvõimaluste üle tänapäeva ühiskonnas.
Õppejõud
Külli Kori
space