Digitaalne dismodernsus: kaasav ja diagnostiline ühiskond (AISS.500)
space
Õppeaine kood
AISS.500
vana ainekood
Õppeaine nimetus eesti k
Digitaalne dismodernsus: kaasav ja diagnostiline ühiskond
Õppeaine nimetus inglise k
Digital Dismodernity: Inclusion and the Diagnostic Society
Õppeaine maht EAP
6.0
Kontrollivorm
eksam
2023/2024 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
2024/2025 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
Õppeaine eesmärk on edendada diskussiooni kaasaegse ühiskonna eetilise haarde ning selle digitaalse ja postdigitaalse arengu üle kriitiliste ja ajakohaste vaadete kaudu mitmekesisuse, kaasamise, diagnostiliste ideede ja tavade, väljakujunenud normide ja dismodernsuse kontseptsiooni kohta.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Erilist tähelepanu pööratakse ajaloole, ideedele, võimusuhetele, avalikele arusaamadele ning puude ja võimete esitustele tänapäeva Lääne ühiskondades ja meedias. Samal ajal kui üliõpilased loovad teadliku ja isikliku suhte puudega ning viisidega, kuidas seda digitaalses suhtluses luuakse ja taastoodetakse, mõtisklevad nad kaasava ja mitmekesisusele orienteeritud lähenemisviisi alusel tulevaste teenuste ja sotsiaalsete keskkondade täiustamise potentsiaali üle. Õppaine ülesehitus sisaldab loenguid, rühmatöid ja kirjalikke või kujunduslikke ülesandeid veebipõhises õpikeskkonnas.
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
- oskab ära tunda, täpsustada ja analüüsida mõistete diagnoos, normaalne, ebanormaalne, hüpernormaalne, puue ja ebamodernsus kasutusalasid, tähendusi ja mõjusid tänapäeva kultuuris;
- tajub puude ja funktsionaalse mitmekesisuse ajaloolisi trajektoore ja kultuurilisi staatusi ühiskonnas ning mõistab, kuidas neid nähtusi sotsiaalses ja digitaalses suhtluses diagnoositakse, konstrueeritakse, määratletakse ja dekonstrueeritakse;
- mõistab, kuidas mitmekesisus ja kaasatus on seotud jätkusuutlikkusega ning oskab iseseisvalt ette kujutada ja soovitada jätkusuutlikumaid ja eetilisemaid viise digitaalsete ja postdigitaalsete teenuste ning tegevuskultuuride kujundamiseks.
Õppejõud
Riku Roihankorpi
space