Kasutajad ja digitaalne kirjaoskus (AISS.400)
space
Õppeaine kood
AISS.400
vana ainekood
Õppeaine nimetus eesti k
Kasutajad ja digitaalne kirjaoskus
Õppeaine nimetus inglise k
Users and Digital Literacy
Õppeaine maht EAP
6.0
Kontrollivorm
eksam
2023/2024 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
2024/2025 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
Õppeaine eesmärk on tõsta üliõpilaste eetilist teadlikkust erinevatest sihtrühmadest kui digimeedia ja -teenuste kasutajatest nii laste, noorte kui ka täiskasvanute digitaalse elu jätkusuutlikkuse vaatenurgast. Lisaks laiendab kursus oskust mõelda selgelt ja ratsionaalselt, et teha mõistlikke hinnanguid otsuste tegemiseks ja probleemide lahendamiseks. See treenib ebaeetiliste mõjutamismeetodite tuvastamise ja nende eest kaitsmise võimet, suurendab argumentide analüüsi oskusi, parandab verbaalset arutlusoskust ja laiendab teadusliku mõtlemise oskusi.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Sisu uuritakse läbi vaatajaskonna ja kasutajauuringute arengu digitaalse kirjaoskuse uuringutega. Kursus pakub teadmisi kontseptuaalsetest raamistikest ja digikeskkonna tuleviku uurimissuundadest kasutaja vaatenurgast ja digitaalsest kirjaoskusest kui õppimisest. Samal ajal, kui üliõpilased kujundavad arusaama kasutaja vaatenurgast ja digitaalsest kirjaoskusest, mõtisklevad nad erinevate kasutajarühmade eetiliste vaatenurkade ja lähenemisviiside põhjal tulevaste teenuste, regulatsioonide ja digitaalsete toodete potentsiaali üle.

Üliõpilased peavad uurima argumentatsiooni struktuuri ja põhjendatud, kehvade ja valede argumentide kasutamist reaalses elus avalikes allikates; analüüsima avalikult kättesaadavaid väiteid mõistuse, moraalse hinnangu ja võimaliku mõju seisukohalt; konstrueerima sidusaid ja asjakohaseid argumente või vastuargumente.
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
- tunneb keskseid mõisteid ja raamistikke digitaalse kirjaoskuse auditooriumi- ja kasutajauuringutes;
- omab teadmisi ja oskusi digitaalse kirjaoskuse alaste programmide ja poliitikate analüüsimiseks jätkusuutlikkuse vaatenurgast;
- mõistab uurimisvaldkonna olulisust digitaalse meedia, teenuste ja tööriistade tootmisel jätkusuutlikust vaatenurgast;
- oskab eristada intuitiivset ja ratsionaalset mõtlemist;
- oskab kokku võtta, kuidas keel saab suunata või vääralt mõtlemist ning eristada vaatlust, mõistlikku hinnangut ja arvamust;
- oskab kokku võtta arutluskäigu ideed ja põhimõtted, selgitada argumentide struktuuri ja liike ning eristada tugevaid ja nõrku argumente.
Õppejõud
Jussi Okkonen
space