Ajaloo ja ühiskonnaõpetuse didaktika praktikum (AIG7307.HT)
space
Õppeaine kood
AIG7307.HT
vana ainekood
Õppeaine nimetus eesti k
Ajaloo ja ühiskonnaõpetuse didaktika praktikum
Õppeaine nimetus inglise k
Practicum in History and Civics Didactics
Õppeaine maht EAP
6.0
Kontrollivorm
arvestus
2024/2025 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
2025/2026 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
- toetada seoste loomist eriala-, kasvatusteaduslike ja ainedidaktika teadmiste ning kooli tegelikkuse vahel, kujundada teaduspõhist ja refleksiivset õpetamispraktikat;
- luua eeldused teadmiste kasutamiseks praktilises õpetamiskontekstis, arvestades õpisituatsiooni ja koolikeskkonna eripärasid;
- arendada oskust analüüsida ja planeerida koostöiselt õppeprotsessi, toetades kaasavat ja õppijakeskset õpetamist, mis arvestab õpilaste sotsiaalmajanduslikku, kultuurilist ja soolist mitmekesisust;
- toetada õpetaja professionaalse identiteedi arengut ja teovõimelisust, kriitilist eneserefleksiooni ning eetilist ja vastutustundlikku lähenemist õpetajatööle.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Didaktika praktikumi eesmärk on toetada eriala-, didaktika- ja kasvatusteadusliku teadmiste lõimingut ja koolikontekstis kasutamist. Tandemõppes planeeritakse, viiakse läbi ja tagasisidestatakse kaks ainetundi, mille loomisel lähtutakse ainedidaktikas, eriala- ja kasvatusteaduslikes ainetes õpitust sh kaasava ja õppijakeskse õppeprotsessi toetamise põhimõtetest.

Ühise koolikülastuse käigus analüüsitakse koolikultuuri mõju ajaloo ja ühiskonnaõpetuse õpetamisele ja õppimisele. Viiakse läbi etnograafiline miniuuring, mille käigus kaardistatakse kooli ja kohaliku kogukonna omavahelised koostöösuhted. Koostatakse iseenda kultuuriline autobiograafia, mis aitab mõtestada õpetaja professionaalset identiteeti, toetab kriitilist eneserefleksiooni ja suunab analüüsima õpetamisega seotud eetilise vastutuse ja ajaloo- ja ühiskonnaõpetuse õpetaja rolli üle demokraatlikus ühiskonnas.
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
- mõistab konteksti (sh kohaliku kogukonna mõju) õpetamisele ja õppimisele ja oskab sellega õppetööd planeerides arvestada;
- planeerib ja viib läbi ajaloo ja ühiskonnaõpetuse tunde tuginedes eriala-, didaktika ja kasvatusteaduslike ainete teadmistele;
- arvestab õppe planeerimisel võimalikke hariduslikku ebavõrdsust tekitavaid aspekte (nt sotsiaalmajanduslik, kultuuriline, sooline) ja tasalülitab neid aineõpetuse piires kultuuritundlikult;
- kavandab ja viib ellu tandemõpet ja kasutab koostööpõhiseid õpetamismeetodeid;
- analüüsib kriitiliselt iseenda varasemaid uskumusi ja hoiakuid ajaloo, ühiskonna ja õpetamise kohta, reflekteerib nende muutumise üle praktikumi käigus;
- mõistab õpetamisega seotud eetilisi aspekte ja ajaloo- ja ühiskonnaõpetuse õpetaja erinevaid rolle ja iseenda vastutustundlikku teovõimelisust demokraatlikus ühiskonnas.
Õppejõud
Hanna-Liis Kaarlõp
Õppekavaversioonid, millesse aine kuulub
space