Õpetajakoolituse põhipraktika II (AIG7234.HT)
space
Õppeaine kood
AIG7234.HT
vana ainekood
Õppeaine nimetus eesti k
Õpetajakoolituse põhipraktika II
Õppeaine nimetus inglise k
Teaching Practice II
Õppeaine maht EAP
6.0
Kontrollivorm
eksam
2023/2024 kevadsemestri õppejõud
Tiiu Kreegipuu (õpetamise keel: eesti keel)
2024/2025 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
1. Luua juhendatud praktika kaudu võimalused ainealaste ja pedagoogiliste pädevuste rakendamiseks ning arendamiseks koolikeskkonnas
2. Toetada üliõpilaste professionaalse identiteedi kujunemist kooli ja ülikooli koostöös.
3. Toetada tagasiside ja eneseanalüüsi kaudu üliõpilase edasist professionaalset arengut õppija ja õpetajana
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Praktiline töö kooli gümnaasiumiastmes ajaloo ja ühiskonnaõpetuse õpetajana. Praktika käigus kuulab-vaatleb üliõpilane ning seejärel annab koolis vajaliku arvu erialatunde ehk praktiseerib praktikant-õpetajana.
Iseseisva töö oskuste kujundamine toimetulekuks ajaloo ja ühiskonnaõpetuse õpetajana gümnaasiumis.
Analüüsimisoskuse kujundamine ja eneserefleksiooni oskuse arendamine.
Ainemetoodika ja kasvatustöö põhimõtete rakendamine reaalses koolielus.
Tutvumine ajaloo ja ühiskonnaõpetuse õpetamise praktiliste väljundite ja põhimõtetega.
Praktikaperioodil tegutseb ühe õpetatava klassi juhatajana, viies läbi ühe klassivälise ürituse (võib ühitada ainealase üritusega). Praktikaülesannete baasil kujuneb praktikamapp (e-portfoolio), mis muu nõutava kõrval sisaldab eneseanalüüsi, mis on koostatud praktika järel.
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
- kavandab õppeprotsessi riiklikule ja kooli õppekavale toetudes, seab õppijast lähtuvad õpieesmärgid, valib sobiva õppesisu ja õppemeetodid ning tagasiside viisid lõimides erinevaid aineid ja teemavaldkondi;
- valdab ainealast õppesisu, kasutab haridustehnoloogilisi lahendusi ja korrektset ainealast terminoloogiat õppeprotsessi läbiviimisel;
- analüüsib koostöö võimalusi õppija arengu toetamiseks koolis ja klassijuhataja rolli õppe-kasvatusprotsessis;
- analüüsib koostöös juhendajatega õppe- ja kasvatusprotsessi, reflekteerib enda professionaalset arengut ning planeerib sellest lähtuvalt edasised tegevuse.
Õppejõud
Tiiu Kreegipuu
Lisainfo
NB Põhipraktika II VÕTAga üle kanda ei saa.
space