Õppeaine nimetus eesti k
Erialaseminar ajaloo- ja ühiskonnaõpetuse didaktikast
Õppeaine nimetus inglise k
Seminar on Didactics of History and Civics
2024/2025 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
2024/2025 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
Luua eeldused arusaamise kujunemiseks ajaloo (ja ühiskonnaõpetuse) õppimise/õpetamise põhijoontest maailmas ja Eestis (ainekavad, trendid ja muutused, õppekirjandus) ning ajaloodidaktika ja ajalooteadvuse olulisematest probleemidest.Luua eeldused arusaamise kujunemiseks ajaloo (ja ühiskonnaõpetuse) õpitulemuste kontrollist ja hindamisest ning õppida koostama õpitulemusi kontrollivaid kvaliteetseid ülesandeid.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Ülevaade ajaloo (ja ühiskonnaõpetuse) õppimise/õpetamise põhijoontest maailmas ja Eestis: olulisemad probleemid. Ajalooõpetamise/õppimise ajaloost Eestis. Ülevaade ajalooõpikutest – ajalooline tagasivaade, õpikute sisu ja metoodilise ülesehituse muutumine läbi aegade. Ajaloo- ja ühiskonnaõpetuse õppekirjanduse hindamine. Ülevaade hindamist puudutavatest õigusaktidest, hindamise üldistest küsimustest. Tutvumine RÕKi ajaloo ja ühiskonnaõpetuse hindamisjuhistega ainekavas. Eesmärgiks on õppida koostama ajaloo ja ühiskonnaõpetuse õpitulemuste kujundamist kontrollivaid ülesandeid, õpilaste vastuseid hindama, analüüsida tasemetöid, põhikooli lõpueksameid ja riigieksamitöid, harjutada arutluse hindamist kriteeriumide alusel erinevatel kooliastmetel.
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
- omab ülevaadet ja hindab ajalooõpetust Eestis ning ajalooõpetuse põhiprobleeme ja trende teistes Euroopa riikides;
- analüüsib õppekirjanduse vastavust ainekava nõuetele;
- koostab kvaliteetseid õpitulemusi kontrollivaid ülesandeid;
- hindab õppijate sooritusi ja annab adekvaatset tagasisidet.
Õppekavaversioonid, millesse aine kuulub